We're going home! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu We're going home! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu

We're going home!

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

16 November 2014 | Namibië, Windhoek

De laatste dag is aangekomen! De afgelopen twee weken waren een goede afsluiter. Eerst op Safari in Etosha, waar ik allerlei soorten dieren heb gezien (leeuwen, neushoornen, zebra's, springbok, koedoe, giraffe, olifanten, oryx en nog meer). Heerlijke overnachtingen in mooie huisjes. Het eten was ook goed verzorgt door Chameleon Safari's. In Etosha National Park zijn we nog naar de "Saltpan gegaan. Dit is een droog stuk land van circa 125 bij 175 km.
Onderweg naar Swakopmund waar ik de rest van de week verbleef, zagen we onderweg een aantal lokale stammen in traditionele kleding. Die wilde maar al te graag ons wat verkopen. Toen we eenmaal bij de kust aankwamen, zagen we een schipwrak. Één van mijn reisgenoten kwam met een goed idee. "Erwin ga in het water staan, dan maak ik een foto van je met het schipwrak". Ik twijfelde natuurlijk niet en ging gelijk in het water staan. Tot ongeveer mijn knieën in het water. Perfect zou je denken, maar je hoort wel rekening te houden met de golven....... Ik was een beetje nat geworden.....
In Swakopmund zie je een hele andere cultuur dan in de hoofdstad Windhoek. De mensen zijn veel vriendelijker en opener en het was alsof je thuis kwam. Lekkere zeelucht om je heen (waar al je kleren uiteindelijk naar ruiken). Heerlijk gegeten op een pier met een zonsondergang als uitzicht.
In Swakopmund ben ik voor een paar dagen gebleven. De eerste ochtend ben ik gaan zandboarden. De volgende ochtend (met een huisgenootje uit windhoek, die gezellig langskwam voor het weekend) zijn we gaan kanoën. Onderweg naar de plek van bestemming waren Er waren heel veel zeehonden om ons heen. In de verte zagen we dolfijnen, dus zijn we daar naartoe gevaren. Uiteindelijk zwommen er dolfijnen en zeehondjes om ons heen. Ik kon het niet laten en ben er maar uitgesprongen. Wat een heerlijke duik in de oceaan met de dolfijnen en zeehondjes om mij heen. 's Middags zijn we gaan quadrijden door de woestijn/zandduinen. Heel tof om te doen! Het weekend afgesloten met een rit door de woestijn, waar we op zoek gingen naar woestijndieren. We hebben slangen, kameleons en andere dieren gezien.

De afgelopen week rustig aan gedaan. Donderdag nog één keer naar mijn stageschool gegaan. Een traktatie meegenomen en een aantal spelletjes gedaan. Vrijdag voor de laatste keer wezen stappen in Windhoek. Nu rustig aan doen en genieten van de laatste uurtjes met mijn huisgenoten.

Was een top ervaring!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 5549

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 17 November 2014

Stage in Namibië

Landen bezocht: