Sossusvlei en stage - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu Sossusvlei en stage - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu

Sossusvlei en stage

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 September 2014 | Namibië, Windhoek

Afgelopen weekend ben ik naar Sossusvlei gereisd om daar van alles te doen.

De heenreis verliep soepel. Eenmaal aangekomen op de camping klommen we in onze eigen boom, om naar de zonsondergang te kijken. 's Avonds hebben wij gebarbeknoeid om vervolgens (na een paar drankjes) 9 uur in bed te liggen, want we stonden ook weer om 5 uur op. We zijn toen naar Dune 45 gereisd om de zonsopgang te zien. Helaas waren we iets te laat, maar nog steeds mooie beelden kunnen zien. We hebben alsnog Dune 45 beklommen.
Later die dag zijn we naar Sossusvlei gereden om Death Valley te bekijken. Heel indrukwekkend. We hebben daar besloten om "Big Daddy" niet te beklimmen. Dit kwam door de temperatuur. Het was 11 uur 's ochtends en ongeveer 40 graden.
Terug bij de auto, vonden Julia en ik het leuk om nog even 2 kilometer naar de Hidden Valley te lopen. GE-WEL-DIG was het!........... Wel heerlijk in de stilte in de woestijn gezeten. Het was een lekker gevoel om met niets anders dan woestijn om je heen te kunnen relaxen.
Terug op de Camping hebben we gechild met een muziekje en een biertje. We konden nog een paar wilde springbokken en oryx zien. Die konden vrij oversteken over de camping. Een paar uurtjes en een paar graden later gingen we naar de Canyon om vervolgens door te rijden naar een willekeurige plek in de woestijn om daar de zonsondergang te bekijken. Natuurlijk tijdens het wachten een paar gekke foto's maken! 's Avonds hadden we weer een barbeknoei en een leuk kampvuur. Ook deze keer werd het niet zo laat, want de wekker stond weer om 5 uur. Het was BIG DADDY TIME! We zijn vroeg opgestaan om naar de hoogste Sand Dune te gaan en die te beklimmen. Na nog een keer een wilde rit in een jeep door de woestijn kwamen we aan bij BIG DADDY! Het duurde 2 uur voordat wij boven waren. We moesten zelf de sporen maken op de rand van de heuvel, maar het was het waard. Helemaal kapot en hijgend konden we genieten van het geweldige uitzicht over de woestijn. Eenmaal op adem en uitgekeken zijn we vanaf het hoogste punt naar beneden gerend. Af en toe sprong ik vooruit om in het zand verder naar beneden te glijden. Dat was het klimmen waard! Na dit geweldige weekend zijn we weer richting huis gereden. Veilig en wel zonder enige problemen. Tussendoor onder een boom een papaya eten en van de natuur genieten. Aan de zijkant van de weg zagen we de wilde dieren lopen. Het was geweldig!

Afgelopen maandag was mijn eerste stagedag. Er was eerst een trimester opening waarbij de hele school op het schoolplein aan het zingen was. Dit was geweldig om te horen! Na een paar woorden van de directrice en een dankwoordje voor god begonnen de lessen. Ik was geplaatst in Great 4 (groep 6). Zij hebben vanaf Great 4 het roulatiesysteem. Iedere 80 minuten een ander lokaal en een ander vak. Te vergelijken met het middelbaar onderwijs. Ik zat bij het vak rekenen. Ze hadden al gewaarschuwd voor de cultuurschok, maar dit viel reuze mee.
Zelf vind het roulatiesysteem niet fijn, dus ik ben vandaag overgeplaatst naar Great 3 (groep 5). Dit is een "normale" klas zonder roulatie. Geweldige kinderen! Alle 48! Zelf al een paar lessen gegeven, wat die kinderen heel leuk vonden. Er is veel verschil met Nederland, maar dat is logisch. Er zijn een aantal dingen waar ik niet aan zal kunnen wennen, maar ik zal mijn eigen lessen op mijn eigen manier doen (met bepaalde invloeden van hier). Ik denk dat dit een geweldig tijd hier gaat worden! Leuke school, leuke kinderen en leuke collega's.

Ik zal van Sossusvlei een filmpje maken (ergens deze week), zodat jullie een beter overzicht ervan krijgen.

Tot snel!

  • 09 September 2014 - 22:41

    Resi:

    Leuk om te lezen Erwin! Succes daar op je stageschool en ga vooral genieten!

  • 09 September 2014 - 22:45

    Helen Mainasse:

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    Nu weet ik je te vinden.
    Je maakt geweldige dingen mee. Een heel bijzondere stage.
    Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5530

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 17 November 2014

Stage in Namibië

Landen bezocht: