Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

27 Augustus 2014 | Namibië, Windhoek

Na een heerlijke brunch van Michelle/Miranda, een gezellige reis naar Brussel en een afscheid. Was ik onderweg naar Namibië. De eerste stop was Londen. Het was een hele fijne vlucht met lekkere stoelen en genoeg ruimte voor je benen. De tweede vlucht was richting Johannesburg. Iets minder ruimte, maar ook dit was een fijne vlucht. Heel aardig personeel en nog best lekker eten en wij kregen heel veel te drinken. Het vliegveld van Johannesburg was heel modern (tegen mijn verwachting in). De overstap verliep soepel. Als laatste pakte wij de vlucht naar Windhoek International Airport. Ook dit was een soepele, relaxte vlucht. Aangekomen op het vliegveld moesten we lopen over de landingsbaan om bij de balie te komen. Om deze wandeling veilig te maken, stonden er een paar mensen die een "afzetting" vormde.

Toen we door de controles en bewaking heen waren, stond onze taxichauffeur klaar om ons op te halen. Verrassend genoeg stond de directrice van onze stage er ook. Ze kwam over als een positieve, sociale en fijne vrouw. Ook kwam zij met de mededeling dat wij pas 8 september hoeven te beginnen! dat betekent 2 weken vrij!!!!!!!

uiteindelijk kwam ik uit bij mijn huisje. Het is nog een redelijk groot huisje. Als enige heb ik een eigen kamer, die heel mooi is en heel lekker slaapt. Dit kon ook komen door de vermoeidheid die ik had. Voordat ik ging slapen hebben de andere studenten, die trouwens heel aardig zijn, voor mij iets extra's gekookt. Ik kon namelijk niet naar de supermarkt, omdat het een nationale feestdag was.

Vandaag ben ik naar de supermarkt geweest om wat spulletjes te kopen. Ook besloot ik om naar het centrum te lopen. Dit was een hele ervaring. Stoplichten staan er wel, maar niet heel handig. De voetgangers moeten maar kijken wanneer zij oversteken, want het stoplicht gaat bijna nooit op groen. Als het op groen gaat, dan moet je alsnog uitkijken dat er geen afslaand verkeer is. Ik ben mijzelf dus gaan aanpassen en gekeken hoe de lokalen het doen. weglopen van de het kruispunt en wachten totdat je denkt over te kunnen steken. Voelt een beetje als omgeving Rotterdam.

Vandaag is het verder uitrusten en vanavond gaat een huisgenootje koken. Ik begreep iets met Wodka.... Wat zal ik lekker slapen!

  • 27 Augustus 2014 - 17:46

    Lisanne:

    Klinkt heerlijk. Nog even twee weken extra vakantie. Dat wordt plannen

  • 27 Augustus 2014 - 18:12

    Anja:

    Wowww.Erwin wat super dat je nog twee weken hebt om het land de cultuur en de mensen met hun gewoontes te leren kennen.
    Fijn dat je reis zo voor spoedig is verlopen, geniet van deze ervaringen en ik volg je op de voet ;-)
    Kan niet wachten op het volgende verhaal, zo maken we het toch allemaal ook een beetje mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5533

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 17 November 2014

Stage in Namibië

Landen bezocht: