Spitzkuppe - Reisverslag uit Usakos, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu Spitzkuppe - Reisverslag uit Usakos, Namibië van Erwin Bloois - WaarBenJij.nu

Spitzkuppe

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Oktober 2014 | Namibië, Usakos

Afgelopen weekend ben ik naar Spitzkuppe geweest (dichtbij Usakos). Dit is een soort berg. In de omgeving zijn er veel plekken die je kan beklimmen. Dit hebben wij dus ook gedaan. De eerste rots die we beklommen was al een uitdaging. Op een gegeven moment hing ik tussen twee rotsen in om verder te komen. Eenmaal bovenaan was het een speelterrein. Elke rots waar wij op konden komen, was van ons! Een uurtje later kwam er een groep oude mensen naar boven via een platte weg. Zonder enige moeite of te hoeven klimmen keken zij naar de zonsondergang.... Wat voelde wij ons dom!
De zelfde avond onder het genot van een mooie heldere sterrenhemel hebben wij gebarbeknoeid en een kampvuur gemaakt.

De volgende dag veel dingen beklommen en prachtige uitzichten gehad. Bij "Bushman Paradise" zijn Nico (een Duitse reisgenoot) gaan kijken of wij naar boven konden klimmen. Dit lukte en was geweldig. Van de ene rots naar de andere springen en af en toe de ander helpen om omhoog te komen. Soms zelfs terugkeren omdat wij niet verder konden! Na ons avontuur naar de tweede camping, waar een mooi zwembad was en we weer een paar mooie plekken hebben bezocht. Je doet dit natuurlijk lopend, klimmend en springend. Je bent tenslotte in de natuur en wilt hier van genieten!

Het was een geweldig weekend!

Ik heb een tijdje niets van mij laten horen, sorry hiervoor. Om het goed te maken, zal ik dit weekend vertellen wat er in de school gebeurd en in de stad.

Tot snel!